عنوان 2
عنوان 3
عنوان 4
عنوان 5
لیزر عوارض_توبیوتی

عوارض لیزر موهای زائد عجیب اما واقعی 🔥🔥

فهرست مطالب

[کل: میانگین: ]

لیزر موهای زائد از بهترین روش واسه از بین بردن موهای زائد صورت و بدن هس که روز به روز، به طرفدارای این روش اضافه میشه و همشون هم از این کار خیلی راضی هست. البته، بعضیا هم هستن که ممکنه از این شیوه خیلی راضی نباشن. چون اولین سؤالی که ممکنه به ذهنتون بیاد، این باشه که آیا این روش لیزر موهای زائد عوارض جانبی داره نه، ما توی این مقاله با توبیوتی سعی کردیم در مورد عوارض لیزر موهای زائد باهاتون حرف بزنیم و بهتون بگیم که این کار واسه کیا مناسبه  و چه کسایی نمی تونن از لیزر موهای زائد استفاده کنن.

پس اگه میخواین لیزر موهای زائد رو انجام بدین اما در مورد عوارض این کار نگران هستین، با سایت «توبیوتی» همراه باشین.

خطرات-لیزر-موهای-زائد-توبیوتی

لیزر موهای زائد چطوری انجام میشه؟

تو روش لیزر موهای زائد، نور و اشعه متراکم لیزر به فولیکولای مو تابیده میشه و رنگدانه های موجود توی فولیکولای مو، نور رو جذب می­کنن و باعث تخریب موها میشن. لیزر موهای زائد با توجه به مزیتایی مثه دقت و سرعت همل بالا، اگه توسط متخصص و خبره این کار انجام نشه، ممکنه عوارض جبران ناپذیری براتون به همراه داشته باشه. پس بهتون پیشنهاد میدیم که قبل از انجام این کار، اطلاعات کافی راجع به عوارض مختلف لیزر موهای زائد بدست بیارین.

 

نکاتی که باید قبل از لیزر موهای زائد به آن دقت کنید

 

عوارض-لیزر-موهای-زائد-توبیوتی

 

رنگ پوست:

یکی از مهم ترین نکاتی که باید قبل از لیزر موهای زائد انجام بدین، توجه به رنگ پوستتون هس. میزان روشن یا تیره بودن پوستتون تو میزان اثربخشی لیزر و شیوه انجام دادن اون و طول موجی که باید استفاده بشه خیلی مؤثره. اگه پوست روشنی دارین، پرتوهای لیزر مستقیم وارد فولیکولای موهاتون میشه و باعث میشه موها راحت تر، تخریب بشن. اگه پوستتون تیره اس، باید بدونیی که خیل راه آسونی در پیش ندارین.

تو پوستای تیره، چون که مقدار زیادی رنگدانه توی پوست تجمع پیدا میکنه، ممکنه بخشی از امواج لیزر رو به خودش جلب نکنه که این کار باعث میشه که پوستتون بیشتر بسوزه و همین طور باعث کم اثرشدن لیزر بشه.

💖جذاب ترین ترکیب های رنگ موی قهوه ای اسپرسویی 🔥🔥

واسه رفع این مشکل، پزشکتون بهترین دستگاه لیزر موهای زائد رو بهتون پیشنهاد میده که با طول موج مناسب تری به پوستتون میخوره.

اگه پوستتون روشنه و از نوع یک یا دو هستش، لیزر الکس بیشتر به دردتون میخوره. لیزر الکس بیشترین آسیب رو به فولیکولای موهاتون وارد میکنه ولی چون پوست روشنی دارین، درد و سوختگی کمتری رو تجربه میکنین.

اگه پوستتون تیره و از نوع سه یا چهار هستش، لیزر دیود مناسب شماس چون جذب انرژی توسط ملانین و رنگدانه های دیگه پوست و مو، در طول موج دیود کمتره و در نتیجه عوارض کمتری رو تجربه می کنین.

رنگ انجام تتو و خالکوبی قبل از لیزر:

اگه روی بدنتون تتو یا خالکوبی داشته باشین، این خالکوبی و تتو باعث میشه تأثیر لیزر روی پوستتون از بین بره و باعث سوختگی پوستتون بشه. جاهایی رو که تتو کردین، نمیتونین لیزر کنین. بعضی از دستگاه های خاص لیزر ممکنه تا حدودی بتونه موهای زائد جاهایی که تتو کردین رو کم کنه.

جنس موها در لیزر موهای زائد:

جنس موهای زائد توی روند لیزر موهای زائد خیلی مهمه. ولی در کل، هر چی موها ضخیم تر و تیره تر باشن،  لیزر روی اونا بیشتر جواب میده. واسه اینکه موهای زائد روشنتونو از بین ببرین، باید از پزشکتون بخواین که یه لیزر مناسب رو بهتون پیشنهاد بده. اگه قبلاً لیزر انجام دادین، حتماً نتایج رو توی جلسه مشاوره بگین تا براتون برنامه ریزی جلسات و انتخاب طول موج مناسب در نظر گرفته بشه.

گاهی بهتون توصیه می کنن که واسه از بین بردن موهای زائد که نازک هستن، از یه دستگاه و واسه از بین بردن موهای زائدی که ضخیم تر هستن، از یه دستگاه دیگه استفاده کنین.

عوارض-لیزر-موهای-زائد-مردان-توبیوتی

داروها و مکمل غذایی قبل از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد، یه روش کاملاً علمیه که باعث توقف کامل رشد موهاتون میشه. واسه همین، باید همیشه دقت کنین که هیچ ماده دارویی نباید با لیزر تداخل پیدا کنه و باعث ایجاد عوارضی واسه شما بشه. پس بهتون پیشنهاد می کنیم که اگه دارو یا مکمل غذایی مصرف می کنین، حتماً به پزشکتون بگین.

بهترین کلینیک زیبایی تهران+تخفیف ویژه🔥

اگه هم به بعضی بیماریای زمینه ای، مشکلات پوستی و شرایط خاص پزشکی دارین، باید به پزشکتون درمیون بذارین.

سوابق پزشکی و مصرف دارو

اگه به بیماری خاصی مبتلا هستین یا دارویی مصرف می کنین، لازمه که این موضوع رو به پزشکتون اطلاع بدین چون بعضیا فکر می کنن لیزر چون با پوست در تماسه، هیچ ربطی به شرایط بدنتون و بیماری نداره، ولی اینو باید بدونین که با اینکه لیزر موهای زائد عوارض خاصی نداره، اما تو بعضی از شرایط، نباید اونو انجام بدین یا اگه هم می خواین انجامش بدین، باید حتماً زیر نظر پزشک متخصص باشه، مثله:

لیزر واسه خانومای باردار ممنوعه.
واسه بیمارای مبتلا به صرع لیزر می تونه خطرناک باشه.
اگه بیماریایی مثه بیماریای عصبی و روحی، اختلالات هورمونی، MS، کیست تخمدان، نازایی، ویتیلیگو، حساسیت پوستی و دارویی، بیماریای تیروئید، پریود نامنظم، سابقه تبخال و بیماری قند دارین، حتماً به پزشکتون بگین.
لیزر موهای زائد ممکنه با برخی از داروها تداخل داشته باشه. پس اگه داروهایی مثه آلفاهیدروکسی، بتاهیدروکسیل، هیدروکینون، رتینول / رتینوید، تازوراک و دیفرین استفاده می کنین، بهتره از یه تا دو هفته پیش از لیزر، مصرفشونو قطع کنین.
اگه از داروی آکوتان یا مشابه اون واسه درمون آکنه شدید استفاده می کنین، تا 6 ماه نمیتونین لیزر کنین.
اگه بیماری فعال پوستی مثه اگزما، کهیر، زگیل، تبخال یا جوش فعال دارین، اول باید اونارو درمون کنین و بعد به فکر لیزر موهای زائد باشین.
اگه داروهای خاصی مثه ماینوکسیدیل، سیکلوسپورین، کورتون، Retin – A، راکوتان و غیره استفاده می کنین، حتماً این موضوع رو به پزشک اطلاع بدین.

عوارض-لیزر-موهای-زائد-چیه_توبیوتی

عوارض لیزر موهای زائد

در مورد لیزر موهای زائد می تونیم بگیم که اگه لیزر رو با دستگاه های بروز و استاندارد و با کمک افراد ماهر انجام بدین، هیچ عوارض خاصی براتون نداره. اما اگه این کار، با دستگاه های بی کیفیت انجام بشه و یا افرادی که هیچ تخصصی تو انجام این کار ندارن، لیزر موهای زائدرو انجام بدن، میتونه عوارضی براتون بوجود بیاره.

لیزر موهای زائد ممکنه چه عوارضی داشته باشه؟

1- قرمزی و تحریک پوست

یکی از عوارضی که میتونه بعد از لیزر موهای زائد براتون بوجود بیاد، تحریک و قرمز شدن پوستتون هستش. قرمزی و تحریک پوست جاهایی که پوست حساس تر و نازک تره، بیشتر دیده میشه.

انواع پودر کاشت ناخن+پیشنهاد ویژه 🔥🔥

البته اینم باید بگیم که این عارضه، یعنی تحریک و قرمزی پوست، بعد از مدت کوتاهی از بین میره. اما شما میتونین از کمپرس یخ هم استفاده کنین تا روند بهبودی تون سریع تر بشه.

2- تغییر رنگدانه های پوست

کسایی که پوست خیلی روشنی دارن، ممکنه بعد از اینکه لیزردرمانی تموم شد، متوجه لکه های تیره ای روی پوستشون بشن. کسایی هم پوست تیره ای دارن، ممکنه لکه های روشنی روی پوستشون ببینن. این تغییرات موقتیه و خیلی زود از بین میره. ولی حواستون باشه که این لکه ها اگه خیلی شدید یا طولانی شدن، حتماً پیش دکتر برین.

لیزر-موهای-زائد_توبیوتی

3- پوسته پوسته شدن

شما ممکنه پس از جلسه لیزردرمانی، متوجه پوسته پوسته شدن قسمتی که لیزر کردین، بشین. ممکنه پوسته پوسته شدن یه مشکل جزئی به نظر بیاد، اما میتونه باعث زخم یا دلمه بشه.

وقتی پوسته پوسته شدن اتفاق می افته که پوستتون خشک بوده و سری دستگاه لیزر که با پوست تماس مستقیم داره، به اندازه کافی سرد نشده. تو این شرایط، دستگاه از سوختگی سطحی نمی تونه جلوگیری کنه و باعث میشه پوستتون، پوسته پوسته بشه. اگه از کرمای مرطوب کننده استفاده کنین، تا حدی می تونه به رفع مشکلتون کمک کنه.

4- رویش مو در اطراف نواحی لیزرشده

این عارضه که خیلی نادره، ممکنه در تعداد خیلی کمی از افراد دیده بشه. اگه میخواین از این عوارض لیزر موهای زائد دور باشین، سعی کنین موهای توکرکی رو لیزر نکنین و قبل از اینکه لیزر رو انجام بدین، شرایط هورمونی بدنتون رو چک کنین.

5- تاول

بهتون پیشنهاد میدیم که تا چند ساعت بعد از انجام لیزر، توی آفتاب نرین. چون اگه در معرض نور آفتاب قرار بگیرین، ممکنه پوستتون تاول بزنه.

6- زگیل تناسلی یا بیماریای پوستی

یکی دیگه از عوارضی که ممکنه بعد از انجام لیزر موهای زائد باهاش درگیر بشین، زگیل تناسلی و بیماریای پوستی دیگه هس. بروز این عارضه ربطی به لیزر کردن نداره و به تمیز بودن محیط و وسایلی که استفاده میشه، بستگی داره.

مراقبت از ناخن کاشتی +نکات طلایی 🔥🔥

 

رعایت چه نکاتی میتونه از عوارض لیزر موهای زائد جلوگیری کنه؟

 

عوارض-لیزر-موهای-زائد-زنان-توبیوتی

همون طور که قبلاً گفتین، لیزر موهای زائد عوارض زیادی نداره. اما شما میتونین با رعایت کردن یه سری نکاتی که بهتون گفتیم، از مشکلات سطحی جلوگیری کنین و به خیال راحت تری این کارو انجام بدین.

اگه پوستتون خشکه، قبل از اینکه لیزر موهای زائدرو انجام بدین، از کرم مرطوب کننده استفاده کنین.
بعد از اینکه لیزر کردین، تا سه ساعت اصلاً زیر نور آفتاب نرین.
پیش از لیزر، حتماً حموم برین و پس از انجام اونم، بهتره تا دو ساعت آب به پوستتون نخوره.
اگر داروی خاصی مصرف می کنین، قبل از اینکه لیزر انجام بدین، حتماً به پزشک اطلاع بدین.
مطمئن بشین که سری دستگاه حتماً نو یا ضدعفونی شده باشه.
مرکز درمانی معتبر انتخاب کنین.
موهای نازک و کرکی رو اصلاً لیزر نکنین چون اگه لیزر کنین، باعث میشه موهای نازک و کرکی، بیشتر، ضخیم تر و تیره تر بشن.
اگر میخواین لیزر انجام بدین، حداقل 20 روز پیش از مراجعه به مرکز لیزر، واسه از بین بردن موهای زائد از وکس، بند، اپیلاسیون استفاده نکنین.
اگه تو نواحی که لیزر انجام دادین موهای زائد دوباره رشد کرد، میتونه به دلیل مشکلای هورمونی و بیماریای تخمدان باشه. پس اگه روی بازو، سینه، چانه و گردنتون موهای تیره و ضخیمی دارین، حتماً قبل از اولین جلسه لیزر پیش یه متخصص برین.
واسه اینکه بهترین نتیجه رو بگیرین، تا سه ماه قبل از لیزر، آفتاب نگیرین و از سولاریوم هم استفاده نکنین.

 

حرف آخر:

توی این مقاله از سایت توبیوتی، از عوارض لیزر موهای زائد حرف زدیم. همون طورکه با خوندن این مطالب متوجه شدین در کل، لیزر موهای زائد عوارض آنچنانی نداره و اگه عوارضی هم بوجود بیاره، عوارض خفیف و سطحی هستن که خیلی زود از بین میرن. پس بهتون توصیه میکنیم اگه برای همیشه از شر این موها خلاص بشین، لیزردرمانی رو با رعایت نکاتی که گفتیم انجام بدین.

اگه هم تجربه ای در مورد عوارض لیزر موهای زائد دارین، خوشحال میشیم اونو با ما و کاربرای دیگه سایت به اشتراک بذارین.

tobeauty.ir

نظرتون را بنویسید.

avatar
  اشتراک  
اشاره به موضوع