عنوان 2
عنوان 3
عنوان 4
عنوان 5

لیزر موهای زائد+جلسات+قیمت+عوارض+بهترین دستگاه لیزر 💙

فهرست مطالب

موهای زائد دردسریه که خیلیا از دستش عاصی شدن ، مرد و زنم نداره ، حالا بعضیا بیشتر بعضیا کمتر. مورد داشتیم طرف انقد موهای زائد داشته بهش میگفن پشمک ، حالا بماند….یکی از خدمات زیبایی پرطرفدار که این روزا خیلی میشنوید لیزر موهای زائد هست. حتما درباره مزایا و معایب لیزر شنیدید یا شاید درباره انتخاب این خدمات زیبایی دچار شک و تردید شده‌ باشین. برای حذف موهای زائد بدن، روش‌‌های زیاد و پر دردسری مثل اپیلاسیون، تیغ  یا حتی کرم‌‌های موبر وجود داره که سختی‌‌های هر روش باعث شده تا افراد زیادی به سمت تکنولوژی لیزر برن. الان میریم و کامل درباره ی این فناوری بهتون توضیح میدیم ، از اینکه لیزر برای کیا مناسبه ، برای کیا ضرر داره ، عوارضش چیه ، قیمت و تعداد جلسات و… تا اینکه چجوری تشخیص بدیم یه مرکز زیبایی صلاحیت اینو داره تا ما بریم پیششون جلسات لیزر یا نه.

لیزر-موهای-زائد-توبیوتی

لیزر موهای زائد یعنی چی؟

خب اول ببینیم که لیزر چیه و چطور کار میکنه. یه دستگاه که با تنظیم پرتوهای نور با قدرت و طول نور مناسب جوری تنظیم میشه که بتونه به یه اندازه ی مناسبی زیر پوستتون نفوذ کنه و اون موهای زائد لعنتی رو ریشه شو بسوزونه. از لیزر تو صنایع دیگه مثل فعالیت‌‌های پزشکی مثل جراحی‌‌های چشم و شکستن سنگ کلیه یا خدمات چاپ و برش هم استفاده میشه که ما باهاشون کار نداریم ، الان مساله موهای زائد بدن و بعضا در نواحی و نقاط حساس بدن هستن

دستگاه‌‌های لیزر موهای زائد جوری طراحی و تولید شدن که پرتوی نور، با طول معین و انرژی مشخصی رو تولید کنن تا این پرتوها  فقط روی فولیکول‌‌های مو اثر بذارن و باعث آسیب به نواحی دیگه نشن و به عمق پوست نفوذ نکنن.

لیزر-موهای-زائد-دائمی-توبیوتی

لیزر موهای زائد دائمی هست؟

برای همیشه موهای زائد رو از بین میبره؟

خب جواب یه کلمه س ، نه. لیزر فقط  باعث کاهش موهای زائد‌‌ میشه. ببین موها به طور دائم در حال رشدن و تو یک دوره درمانی لیزر موهای زائد، فقط موهایی که تو چرخه رشد قرار داشتن، توسط لیزر از بین‌‌ میرن. ممکنه موهای زائدی وجود داشته باشن که وقتی شما لیزر میکنید، تو دوره استراحت باشن و بعد از دوره لیزر بیان و رشد کنن. بخاطر همینه که نمیتونید انتظار داشته باشید یبار لیزر کردید دیگه پشمای زائد پیداشون نشه.

چند جلسه لازمه تا لیزر موهای زائد تاثیر خودشو بزاره؟

ببینید این از اون مواردیه که نمیشه برای همه یه نسخه یکسان پیچید. بالاتر هم گفتیم ، بعضیا انقد موهای زائد تو بدنشون دارن که بهشون میگن پشمک ، یه دسته هاز افراد هستن وضعیتشون یه پله از پشمکا بهتره بهشون میگن کیوی ، یه سریام هستن اصلا چیزی ندارن بهشون میگن کوسه ، خب اینا باهم فرق دارن برادر من / خواهر من.

اما بطور کلی این موارد تو تعداد جلسات لیزر شما تاثیر گذاره

رنگ پوست
رنگ موهای زائد
ضخامت موها
تعداد موها
ناحیه مورد نظر برای لیزر
نوع دستگاهی که با آن لیزر انجام‌‌ میدید

معمولا قبل از شروع جلسات لیزر مراکز لیزر موهای زائد میان و یکی دو جلسه مشاوره با متخصص پوست برای شما میزارن و تو اون جلسات متخصص پوست با بررسی موارد بالا تعیین میکنه که چند جلسه برای شما مناسبه.

 

تعداد جلسات لیزر چقدر هست؟

تعداد جلسات لیزر موهای زائد تو بهترین و مجهزترین کلینیک لیزر موهای زائد(لینک به صفحه ی معرفی برترین مراکز لیزر) با جدیدترین دستگاه های 2021، بین 6 تا 8 جلسه س که توبازه زمانی بین 40 تا 45 روز انجام‌‌ میشه. اما به طور کلی، لیزر نواحی مثل دست و پا زودتر و لیزر صورت و بیکینی دیرتر به نتیجه‌‌ میرسه. دقت کنید که قبل و در حین انجام جلسات لیزر فقط  با ژیلت برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنید.

تعداد-جلسات-لیزر-موهای-زائد-توبیوتی

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

خب همون اول بگم که از نظر جنسیتی هیچ محدودیتی نداره. با این که لیزر به صورت کلی، باعث ایجاد عوارض خاص و شدید‌‌ نمیشه، اما بعضیا با شرایط زیر بهتره که لیزر موهای زائد خودشونو یکم عقب بندازن یا اصلا لیزر نکنن.

اونایی که ، اونایی  که در خط امام و … عه چیزه ، اونایی که اختلالات هورمونی دارن.

خانومایی که تو دوران بارداری هستن.

اگه مدام تبخال میزنید یا ناحیه ای که میخوایید لیزر کنید تبخال زده.

وجود تتو یا خال در محل لیزر، باعث میشه نتیجه نگیرین.

وجود گوشت اضافی در محل لیزر.

کسایی که به بیماری لوپوس مبتلا هستن.
کسایی که داروهای خاص مثل راکوتان و ایزوترتینوئین مصرف‌‌ میکنن.
اون دسته از دوستان لاکچری که تازه برنزه کردن.

 

لیزر موهای زائد تو دوران بارداریلیزر-موهای-زائد-در-دوران-بارداری-توبیوتی

به خاطر تغییرات هورمونی زیاد تو دوران بارداری، استفاده از روش لیزر برای حذف موهای زائد تو این دوران به خانم‌‌های باردار توصیه‌‌ نمیشه. هنوز کاملا تایید نشده لیزر رو جنین تاثیر میزاره یا نه ولی نکنید بهتره.

خیلیا هستن که قبل از شروع دوران بارداری لیزر کردن و بعد از شروع بارداری به دلیل تغییرات هورمونی زیاد متوجه شدن که موهای زائدشون همه برگشته و هرچه نخ کردن پنبه شده، یا هرچی اسمون ریسمون کردن پنبه شده خلاصه روز از نو روزی از نو

اما نکته ی مثبت و خبر خوشحال کننده اینجاس که اکثر این پشمایی که تو دوران بارداری برگشتن یا در اومدن بعد بارداری خودشون از بین میرن یا نهایتا با یکی دو جلسه لیزر توکی میشن ، خلاصه که نگران نباشید ، اینا مهمون یکی دو روزه شمان.

 

فناوری‌های مختلف دستگاه لیزر موهای زائددستگاه-های-مختلف-لیزر-موهای-زائد-توبیوتی

هر دستگاه لیزر با فناوری مخصوص خودش کار می‌کنه. دستگاه‌هایی که تو ایران داریم از برندهای چینی، کره ای، آمریکایی و اروپایین که فناوری اونا یا طول موج به کار رفته توشون باهم دیگه فرق میکنن. بریم چنتا از معروف ترین هاشون رو باهم بررسی کنیم ببینیم چی به چیه :

فناوری الکساندرایت (Alexandrite Laser)

این لیزر بر روی اکثر پوست‌‌‌‌ها با طیف رنگی متفاوت جواب میده، اما روی افراد با رنگ پوست روشن‌‌تر جواب‌دهی بیشتر و موثرتری داره. الکساندرایت یک فناوری مورد استفاده تو ساخت دستگاه‌های لیزره و به اشتباه تو جامعه همه چی دان ایران به عنوان دستگاه لیزر شناخته شده.

فناوری دایود (Diode Laser)

میزان جذب این نوع لیزر به نسبت الکساندرایت کمتره اما نفوذ بیشتری به عمق فولیکول های مو داره. این فناوری لیزر با پوست اکثر ایرانی‌‌‌‌ها سازگاره پس نترس و با خیال راحت بزن هموطن.

فناوری لیزر اندیاگ (ND:Yag Laser)

این لیزر با طول موج 1064 نانومتر یک پرتوی نور مادون قرمز بحساب میاد. این فناوری اندیاگ، ملانین پوست رو در نظر‌ نمیگیره ، فقط روی فولیکول‌های مو اثر میذاره و اونا رو حذف میکنه. از این نوع لیزر بیشتر بر روی افراد با پوست سبزه و نواحی تیره بدن استفاده میشه. اما این لیزر، چون عمق نفوذ بیشتری داره، ممکنه عوارض پوستی محدودی بعد از لیزر برای بعضیا بوجود بیاره.

 

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد چیه؟بهترین-دستگاه-لیزر-موهای-زائد-توبیوتی

خب انواع فناوری های لیزر بدن گفتیم ، حالا بریم ببینیم کدوم دستگاه های لیزر حرفه ای ترن. خیلی خلاصه بهتون بگم دستگاهی بهتر و اثر بخشی بیشتری داره که از هر سه فناوری بالا استفاده کنه.

اینم بدونید که اینکه لیزر شما چقد تاثیر گذاره فقط به دستگاه مربوط نمیشه و به موارد دیگه ای مثل تعداد شات لیزر، قطر پرتوی لیزر، سیستم خنک کننده لیزر و وقفه بین شات ها هم مربوط میشه.

وقتی برای لیزر موهای زائد خودتون میرید پیش پزشک متخصص تا با مشورت، تصمیم بگیرید که لیزر بکنید یا نه ، پزشک میتونه تشخیص بده با کدوم دستگاه و با کدوم فناوری میتونید نتیجه‌‌ی بهتری تو لیزر موی زائد بگیرید. خلاصه اینکه دستگاه‌های زیر برای انجام لیزر تو مملکت موجوده که میتونید از اونا استفاده کنید.

دستگاه لیزر Elite+ یا همون سایناشور

دستگاه لیزر سایناشور به عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های لیزر موی زائد دنیا شناخته شده. این دستگاه برای درمان ضایعات پوستی رنگی و عروقی و جوان سازی پوست هم به کار میره. این دستگاه از دو طول موج الکساندرایت و اندیاگ استفاده میکنه.

دستگاه الکساندرایت کندلا جنتل

این دستگاه بر پایه استفاده از فناوری الکساندرایته. این دستگاه آمریکایی یکی از بهترین دستگاه‌های حال حاضر دنیاس

دستگاه لیزر دایود وکتوس

این دستگاه از تکنولوژی دایود استفاده میکنه و برای اکثر رنگ‌های پوست مناسبه. توجه کنید که دستگاه‌های لیزر موهای زائد دایود، سری جداگانه ندارن و اگر از این دستگاه استفاده میکنید، حتما مطمئن شید که ضدعفونی شده باشه.

لیزر کدام نواحی پرطرفدار‌‌تر است؟

خب بالاتر گفتیم که همه‌‌ی نقاط بدنو می‌توان میشه لیزر کرد ولی بعضی از نواحی پرکاربردتر و مردم بیشتر ازشون استقبال کردن

لیزر موهای زائد واژن (بیکینی)

حذف موهای زائد واژن (بیکینی) دردسرای خاص خودشو داره. بعد از اصلاح با تیغ یا ژیلت، ظرف مدت زمان کوتاهی دوباره موها رشد میکنن(گرفتاریه) و دوباره مجبور به شیو‌ میشید. همچنین اصلاح این ناحیه خاص از بدن خیلی حساسه و باید مراقب باشید. درد لیزر موهای زائد واژن نسبت به لیزر جاهای دیگه بدن بیشتره؛ اما اون قدری نیست که نشه تحمل کرد. لیزر موهای زائد واژن در مقایسه با اپیلاسیون  روش کم درد و سریع تریه. بازم اگه خیلی ناز نازی هستین می‌تونید از کرم یا ژل‌های بی حسی استفاده کنید.

لیزر موهای صورت

صورتم یکی دیگه از ناحیه هاییه که افراد تمایل زیادی به لیزر کردنش دارن. به جز قسمت زیر ابرو که نزدیک چشمه و برای لیزر خطرناکه ، بقیه نقاط صورتو میشه لیزر کرد. این روش بهترین و موثرترین روش حذف موهای زائد صورته.

لیزر زیر بغل

این ناحیه هم برای مردا و هم خانما جزو یکی از پرطرفدارترین نقاط برای لیزره. لیزر این ناحیه سریع انجام‌ میشه. تعداد جلسات مورد نیاز برای زیر بغل حداکثر 5 یا 6 و بین 90 تا 95 درصد موهای زائد این ناحیه هم از بین‌ میره.

لیزر-صورت-توبیوتی

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

بعد از لیزر، ممکنه عوارضی به وجود بیاد که بعضی از اونا مثل قرمزی پوست، ورم و احساس گرما از عوارض طبیعی لیزر هستن. هر چقد لیزر روی پوست شما تاثیر بهتری بذاره، ورم پوست بیشتره و در مدت یک تا دو ساعت بعد هم از بین میره.
ممکنه پوست بدن شما بعد از لیزر، خشک  یا پوسته بشه. یکی از رایج ترین عوارض لیزر موهای زائد که میتونه برای شما اتفاق بیفته، سوختگی پوست و ایجاد تاوله. اما این عارضه خیلی نادره و در صورتی که شما به یه مرکز لیزر مناسب مراجعه کنید، امکان بروز این مشکل کم میشه.
برای کاهش دادن احتمال بروز عوارض لیزر موهای زائد و خطرات‌ش، میتونید تو اولین و مهم‌‌ترین قدم به دنبال یک مرکز و کلینیک لیزر موهای زائد مناسب باشید. دقت کنید که اوپراتور‌های مربوط به هر کلینیک لیزر موهای زائد، دانش کافی برای کار با هر دستگاه رو داشته باشن. کلینیک هم حتما حتما باید یه پزشک متخصص پوست داشته باشه.
دستگاه‌ها جدید و به روز باشن و به طور مرتب سرویس و تعمیر بشن. حتما دقت داشته باشید که در هنگام لیزر موهای بدن، از اپراتور دستگاه بخواید بهتون چشم بند بده.استفاده از لیزر بدون داشتن عینک محافظ چشم، میتونه باعث آسیب به چشمای قشنگتون بشه.

 

مزیت های لیزر موهای زائد

اصلی ترینش اینه که برای تمام نقاط بدن‌ میشه ازش استفاده کرد.
اثر طولانی مدته و اصلا به همین دلیلم هست که به یکی از روش‌های محبوب رفع موی زائد تبدیل شده
دستگاه‌های لیزر، اکثرا دارای سیستم خنک کننده‌ ن. اینباعث‌ میشه تا موقع لیزر، درد کمتری احساس کنید و از سوختگی پوست جلوگیری بشه

درد لیزر، خیلی کمتر از اپیلاسیون موهای زائد ه
بعد از اینکه دوره لیزر خودتونو تکمیل کردید، اگر هم رشد مو داشته باشید، خیلی کم و به صورت کرکی و نازکه

سرعت انجام لیزر بیشتر از روش‌های دیگه رفع موی زائده

 

نکاتی که قبل از جلسات لیزر باید بدانیدمراقبت-های-قبل-از-لیزر-موهای-زائد-توبیوتی

برای اینکه جلسات لیزرتون به بهترین شکل ممکن پیش بره باید این نکات رو رعایت کنید :

سه هفته قبل از لیزر، استفاده از اپیلاسیون و موچین رو قطع کنید.
از 3 روز قبل از لیزر تو معرض تابش نور خورشید نباشید.
24 ساعت قبل از لیزر، ناحیه مورد نظرو با ژیلت بزنید جوری که هیچ اثری از مو باقی نمونه ، در زدن موهای نواحی حساس احتیاط کنید.

برای رعایت بهداشت خودتون و مرکز لیزر، با پوست تمیز به مرکز مراجعه کنید.
هیچ گونه مواد آرایشی، عطر یا مواد شیمیایی روی پوستتون نباید باشه در غیر این صورت قبل از لیزر باید کامل پاکش کنید.

اگه داروهای آنتی بیوتیک مصرف‌ می‌کنید، قبل از لیزر موهای زائد این موضوع رو با پزشک درمیون بذارید.
از دو هفته قبل از لیزر، لایه بردار به پوست خودتون نزنید.
اگه از این داروها (آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسیل، هیدروکینون ، رتینول‌ها / رتینوئید ، تازوراک و دیفرین) استفاده‌ می‌کنید، هفت روز قبل از لیزر، مصرفشو قطع کنید.
قبل و بعد از لیزر فعالیت هایی که باعث‌ میشه فشار خون و دمای بدن زیاد بشه رو انجام ندید.
اگه برنزه کردید و رفتید سولاریوم ؛‌ نمی‌تونید لیزر کنید.
اگه آستانه دردتون پایینه و نازنازی هستین ، بین 30 تا 40 دقیقه قبل از انجام لیزر، با استفاده از پماد‌های بی حسی پوست خودتونو بی حس کنید. دقت کنید. که قبل از شروع لیزر تمام کرم‌ها باید از روی پوست پاک شده باشن.

 

نکات مهم برای مراقبت بعد از لیزر

درمان لیزر خودتونو نیمه کاره رها نکنید. جلسات خودتونو برای گرفتن یک نتیجه اثر بخش تا آخر ادامه .
بعد از لیزر از روش‌های شیمیایی و لایه برداری پوست تا دو هفته استفاده نکنید
بعد از انجام لیزر تا چند روز تو معرض نور آفتاب شدید نباشید
اگر پوستتون تاول زد، بهش دست نزنید و به پزشک مراجعه کنید تا داروی مناسب براتون تجویز کنه
میتونید برای کاهش عوارض طبیعی بعد از لیزر از ژل‌های خنک کننده و یا آلوئه ورا استفاده کنید
بعد از لیزر حموم نرید و پوست خودتونو گرم نکنید.

از ضد آفتاب به طور مداوم بعد از لیزر موهای زائد استفاده کنید.

 

لیزر موهای زائد مردانلیزر-موهای-زائد-مردان-توبیوتی

آقایون به دلیل اینکه هورمون تستوسترون بیشتری دارن، موهای ضخیم‌‌تر و بیشتری نسبت به خانما دارن. به همین علت استفاده از لیزر موهای زائد آقایان هم توصیه‌ میشه. مردا میتونن تمام نواحی بدنشونو با استفاده از انواع دستگاه‌ها لیزر کنن. چون ضخامت تار موی مردا بیشتره، لیزر موهای بدن اونا با قدرت بیشتری انجام‌ میشه. نواحی پر کاربرد برای لیزر آقایون، مرتب کردن خط ریش و گردن، لیزر موهای سر شانه و کمر و لیزر ناحیه بیکینیه.

خیلی از مردا فکر‌میکنن که تراکم موهای بدنشون بیش از حده و پر مو هستن(همون پشمک خودمون). به همین دلیل استفاده از لیزر باعث افزایش اعتماد به نفس اونا میشه.

یکی دیگه از دلایل مناسب بودن و پر طرفدار بودن لیزر موهای زائد مردا اینه که اکثر اونا وقتی میخوان صورت یا جای دیگه شونو اصلاح کنن دستشون خطا میره و میزنن ناحیه مورد نظرو زخمی میکنن ، حالا تو صورت فقط بحث زیباییه ، شما فک کن تو نواحی پایینی بیکینی شما اشتباه کنی ، پای زندگی وسطه میفهمی؟

یا اینکه بعد از شیو صورت دچار مشکلات خارش و جوش‌ میشن که با  لیزر صورت میتونن همیشه یه صورت اصلاح شده داشته باشن.

 

سخنان پایانی توبیوتی با شما برادران و خواهران گرامی

میگن خانما مقدم ترن اما تو این یه مورد اجازه بدید از آقایون شروع کنیم و همون اول عاجزانه از آقایون گرامی بخواییم که به بهداشت پشمیتون برسید

بابا برای یه خانم خیلی مهمه که شوهرش یا همسرش یا … بدنش شیو شده باشه و مرتب و منظم باشه ، شما خودت یه خانم پشمالو ببینی خدایی دلت میاد نگاش کنی؟ خب جواب مشخصه ، مرد ایرانی در هر شرایطی هر زنی رو نگاه میکنه ولی خواهشا برید لیزر کنید و انقد خانوماتونو حرص ندید.

بهداشت و شیو بودن نواحی مختلف بدن یه مرد ، یه جنتلمن جدای از اینکه تاثیر فوق العاده ای تو جذابیت و تیپ و شخصیت یه مرد داره تو جذبش برای خانوما هم تاثیر بسزایی داره ، میدونم که بعد شنیدن این مورد عزم خودتونو جزم کردین (شایدم جذب کردین) برای لیزر پس دیگه صحبت خاصی با شما  ندارم ، الحق که نوادگان ناصر الدین شاه قاجار هستین.

اما خانوم های گرامی

خواهرم شما دیگه چرا؟ من باید به شماهم نصیحت کنم که به بهداشتتون برسید!؟

جدای از شوخی تمیز بودن و شیو بودن بدن یک خانوم برای همسرش فوق العاده مهمه و بی شک خانوم های ایرانی هم در جریان این موضوع هستن خودشون بهتر از هر کسی میتونن از پس این موارد بر بیان .

و سخنان پایانی و مهم اینکه الان تو هر کوچه و خیابونی که میری  عین سوپر مارکت سر هر کوچه یه مرکز لیزر داره ، دقت کنید که حتی اگر پزشک خوبی هم داشته باشه اون مرکز ممکنه دستگاه های مناسبی نداشته باشن یا ممکنه دستگاه های خفنی داشته باشن ولی علم استفاده از اون دستگاه ها رو نداشته باشن پس انتخاب بهترین مرکز لیزر موهای زائد خیلی مهمه و سعی کنید حتما قبل از مراجعه به مرکز لیزر یا کلینیک زیبایی برای لیزر در مورد اون مرکز تحقیقات کامل انجام بدید تا خدایی نکرده به پوستتون آسیب نرسونن که سلامتی در گرانیست که به همه دادن ولی هرکسی قدرشو نمیدونه این جمله بزرگان بود از توبیوتی زیاد جدی نگیریدش

خلاصه اینکه ما یه لیست از بهترین مراکز لیزر موهای زائد داریم که بعد از بررسی کارشناسی اومدیم و اونا رو تو شهرای مختلف گلچین و معرفی کردیم ، اگر خواستید میتونید از این مراکز برای لیزر موهای زائد خودتون استفاده کنید.

tobeauty.ir