عنوان 2
عنوان 3
عنوان 4
عنوان 5

کاشت مژه و اکستنشن مژه صفر تا صد 💙

فهرست مطالب

کاشت مژه یکی از جدیدترین متد های زیباسازی و خوش فرم تر کردن مژه س. همه اینو میدونن که داشتن مژه هایی بلند ، پر و قشنگ تا چه حد میتونه تو جذابیت یه خانوم تاثیرگذار باشه. به همین دلیله که این حوزه از صنعت بیوتی روز به روز فراگیر تر و خانومای بیشتری مشتاق به دونستن درباره ی اون میشن. بطور خلاصه کاشت مژه یک فرایند تخصصی و پزشکیه(شما بخونید یک عمل زیبایی بی دردسر) که موها از نواحی دیگر بدنتون(معمولا پشت سر) برداشته و به زیر پلک های مبارک چسبونده میشن که این عمل یک فرایند دائمی بحساب میاد که بعد از عمل دردسر های خاص خودشم داره که در ادامه به بررسی اون میپردازیم.

اما اکستنشن مژه فرایندیه که مژه های با الیاف مصنوعی و حتی ابریشم به مژه های اصلی شما چسبونده میشن که برعکس کاشت مژه این فرایند تاریخ انقضا داره . اکستنشن مژه هم معایب و دردسر های خاص خودشو داره که در ادامه بطور مفصل توضیح میدیم.

همچنین در پایان با توبیوتی بررسی و مقایسه ی این دو فرایند رو که توسط متخصصین توبیوتی انجام شده میتونید بخونید تا اگه قصد انجام این عمل رو داشتید بتونید بهترین تصمیم ممکن رو بگیرید تا خدایی نکرده با یک تصمیم اشتباه یک عمر پشیمونی براتون نمونه.

کاشت مژه_توبیوتی

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه فرایندیه که مژه های مصنوعی به مژه های طبیعی شما وصل میشه تا مژه شما بلندتر، پرتر و تیره تر به نظر برسه. اکستنشن مژه به این صورته که مژه های مصنوعی با استفاده از چسب های مخصوص که به پشت پلک شما زده میشه مژه های مصنوعی رو به مژه های طبیعی شما وصل میکنه. نکته ی جالب اینجاست که تو اکستنشن مژه بنا بر سلیقه شما اکستنشن کار شما میتونه به ازای هر یک تار مژه طبیعی  شما 1 ، 2 و یا 3 مژه ی مصنوعی براتون وصل کنه .

مواد مورد استفاده تو سالن های زیبایی مختلف متفاوته، اما اکستنشن مژه میتونه از الیاف مصنوعی، راسو،  یا ابریشم ساخته بشه. معمولا سالن های زیبایی اکستنشن های مژه رو در تنوع های مختلف جنسی، رنگی و طول مژه ارائه میدن تا شما بر اساس سلیقه خودتون اونو انتخاب کنید.

معمولا سالن های زیبایی به شما اون موادی رو پیشنهاد میکنن که خودشون دوس دارن بفروشن اما حتما یادتون باشه که نهایتا خودتون با سلیقه خودتون و با مشورت یک فرد خبره اقدام به انتخاب جنس و طول مژه کنید.برای مثال اگر به گربه حساسیت دارید به هیچ عنوان از جنس اکستنسن راسو استفاده نکنید.

 

انواع اکستنشن مژه چیست؟

اما ببینیم کلا چند نوع اکستنشن مژه داریم و چی به درد کی میخوره!

اکستنشن مژه کلاسیک

تقریبا طبیعی ترین و ساده ترین روش اکستنشن که به ازای هر یک تار مژه ی شما یک تار مژه ی مصنوعی قرار میگیره.

اکستنشن والیوم

خب والیوم به انگلیسی یعنی حجم و همونطور که احتمالا متوجه شدید اکستنشن والیوم یعنی اکستنشن پرحجم ، یعنی به ازای هر یک تار مژه ی طبیعی شما 2 الی 7 تار مژه مصنوعی قرار میگیره. تو این روش جنس اکستنشن‌ها معمولا ابریشمی و نازک هستند و ظاهری طبیعی به وجود میارن.

اگه دنبال داشتن مژه هایی پر و سه بعدی هستین که ظاهری طبیعی هم داشته باشن میتونین از این روش استفاده کنید که تلفیقی از سبک های روسی و اوکراینیه که اتفاقا به اکستنشن سه بعدی هم معروفه

اکستنشن مگا والیوم

خب معنیه والیوم رو که یاد گرفتید شد حجم ، حالا مگا والیوم یعنی خیلی خیلی پرحجم! دقیقا یه لول از مدل والیوم بالاتر و حجیم تر. تو مدل والیوم به ازای هر مژه 2 تا 7 مژه ی مصنوعی قرار میگیره ولی تو مدل مگاوالیوم به ازای هر مژه طبیعی 7 تا 9 مژه ی مصنوعی قرار میگیره.اگه مژه های خیلی کم پشتی دارید اکستنشن مگا والیوم برای شما مناسبه.

گربه ای

تو این روش که چشمای شمارو کشیده تر نشون میده اضافه کردن مژه بصورت یکسان انجام نمیشه. در واثع حجم و تعداد مژه های کنار چشم شما بیشتر از حجم و تعداد میانه و سمت داخلیه چشم شما خواهد بود و به همین دلیله که چشمای شما رو کشیده  تر نشون میده.

سنجابی

این روش مخصوص اون دسته از خانوم هاییه که چشمان افتاده یا به قول معروف بیحال و خمار دارن. تو این روش تعداد و حجم مژه های مصنوعی تو تمام نواحی یکسانه اما طول مژه های میانی نسبت به بقیه بلند تره.

هیبریدی

اما از نظر توبیوتی جالب ترین و بهترین روش اکستنشن ، اکستنشن هیبریدیه، اما چرا!؟ خیلیا میگن این روش ترکیبی از اکستنشن کلاسیک و والیوم هست و ماهم ردش نمیکنیم اما در واقع این روش هیچ قاعده و قانون خاصی نداره!!

یعنی بر اساس شرایط مژه های طبیعی شما اکستنشن کار شما میاد و مژه های مصنوعی رو قرار میده. نه توی حجم ، نه تعداد و نه طول تار مژه ها هیچ قاونونی وجود نداره و تنها قانونش اینه که کجای مژه ی شما به چی نیاز داره!

نکته ی فوق العاده مهم اینجاس که اگر میخوایید به این روش اکستنشن مژه انجام بدید حتما حتما توی انتخاب اکستنشن کارتون دقت کنید چون موفقیت توی این روش 95 درصد به تخصص و مهارت اکستنشن کار شما مربوط میشه. البته این نکته روهم در نظر بگیرید که توی این روش شما میتونید خودتون در مورد حجم و تعداد و … اکستنشن مژه ی خودتون نظر بدید و اکستنشن کار شما طبق خواسته ی شما پیش بره

خب حالا بریم ببینیم که کاشت مژه چیه

 

کاشت مژه طبیعی_توبیوتی

 

کاشت مژه چیست؟

این روش پایدارترین ، طولانی ترین ، تخصصی ترین و پزشکی ترین نوع کاشت مژه هست . در واقع تو این روش شما یه جراحیه تقریبا سرپایی خواهید داشت!

قبل از هر چیزی باید بگم که آگاه باش بانو ، مبادا برای کاشت مژه ی طبیعی هر سالن زیبایی یا آرایشگاهی که به پستت خورد بری داخل و بگی برام بکار! این کار حتما حتما حتما باید توسط متخصص و پزشک انجام بشه چون اگر کوچیکترین اشتباهی انجام بشه ممکنه خدایی نکرده چشماتون آسیب ببینه. اونوقته که میگن طرف رفته مژه رو درست کنه زده چشمارو هم به فنا داده.

تو این روش موهارو از جاهای دیگه بدن برمیدارن و تو پلک شما میکارن . معمولا هم از موهای پشت سر استفاده میکنن. این روش شاید یکم از نظر مراقبت بعد از کاشت دردسرای بیشتری نسبت به اکستنشن داشته باشه اما اگه به خوبی تمام مراحلش انجام بشه یک عمر مژه های شما براتون موندگار میشن. فقط یکم مراقبت و کوتاهی مژه های کاشت شده مدتی پس از کاشت لازمه چون موهایی که کاشت میکنن تا یه مدت رشد میکنن و شما باید اونارو کوتاه کنید و بهشون رسیدگی کنید.

 

خب حالا که هم فهمیدید کاشت واکستنشن چیه ، دوست دارید اول معایب و مزایای اکستنشن مژه رو بگیم یا مراحل کاری شو!؟ مطمئنا شما اول باید تصمیم بگیرید که حاضرید دردسرای این کارو به جون بخرید یا نه و بعد اگه تصمیم گرفتید که انجامش بدید در مورد مراحلش بدونید .

 

معایب و مزایای اکستنشن مژه

مزایا معایب
یک راه حل دائمی نتیجه فوری نیست
نتایجی با ظاهر طبیعی هزینه بالا
پروسه کوتاه دوره بهبودی طولانی تر
مژه های بلند عوارض جانبی بیهوشی
نتایج طولانی مدت بدون تضمین موفقیت

 

مزایای کاشت مژه

بریم یکی باهم مزایای کاشت مژه رو چک کنیم:

راه حل دائمی

کاشت مژه در مقایسه با سایر راه حل های کاشت  مژه، راه حل دائمی تریه. با این حال، برای انجام اون یک متخصص باید این کارو انجام بده . در این صورت شما یک عمر راحتین ولی اگه درست انجام نشه مدام باید پیگیری کنید و … داستان میشه خلاصه.

نتایجی با ظاهر طبیعی

یکی از بزرگترین مزایای کاشت موی مژه اینه که نتایجی طبیعی به همراه داره. مژه ها از موهای مصنوعی ساخته نشدن.  در عوض، آنها از پوست سر خود بیمار گرفته می شوند. گاهی اوقات فولیکول های مو از سایر قسمت های بدن نیز گرفته می شود.

پروسه کوتاه

کاشت مژه یک راه حل پیچیده نیست. حدود 1 تا 2 ساعت طول میکشه تا پروسه کاشت تموم شه. در این مدت حدود 50 تا 60 مژه به پلک پیوند زده می شود. علاوه بر این، این روش به صورت سرپایی انجام میشه و شما مجبور نیستین بستری بشید و….

مژه های بلند

پس از پیوند، شما مژه های بلندتر و پرپشت تری دارید. با این حال، از اونجایی که فولیکول های مو از پوست سر گرفته میشن ، مثل موهای سر همچنان رشد میکنن. بنابراین، بیماران باید مرتباً مژه ها را کوتاه کنند تا در طورو فرم ل ایده آل خودشون باقی بمونن.

 

عوارض  کاشت مژه

بریم ببینیم عوارض چی میگن

نتایج کاشت یک شبه قابل مشاهده نیست

یکی از بزرگترین عوارض کاشت مژه دائم عدم نتیجه گیری فوریه. برای افرادی که به دنبال نتایج فوری هستن میتونه اذییت کننده باشه. بر خلاف اکستنشن مژه موقت، کاشت مژه ممکنه تا چند ماه طول بکشه تا اثرات قابل توجه اون مشخص بشه.

خطرات جراحی

از اونجایی که کاشت موی مژه یک روش جراحیه، خطرات جراحی متعددی ممکنه شمارو تهدید کنه. این خطرات عبارتند از: درد ، خون ریزی ، عفونت ، تحریک قرنیه ، نتایج ضعیف و احتمال عفونت که نسبتاً زیاده مگر اینکه متخصص این کارو انجام بده.

هزینه بالا

در مقایسه با جایگزین های غیر جراحی، هزینه کاشت مژه نسبتاً بالاس. با این حال، هیچ هزینه مشخصی وجود نداره و هر کلینیک/جراح بر اساس مهارت و تعرفه خودش کار میکنه.

دوره بهبودی طولانی تر

زمان استراحت پس از کاشت مژه خیلی زیاده. بهبودی کامل بعد از پیوند حداقل دو تا سه هفته طول میکشه.

عوارض اکشتنشن مژه

این درسته که همه میگن وای اکستنشن مژه چقد خوبه و راحته  فلان ولی خوب بهتره راجب عوارض احتمالی هم اطلاعاتی داشته باشیم.

نگا کن در یک حالت کلی اکتنشن مژه اگه توسط یه فرد ماهر و با مواد اکستنشن عالی و مرغوبم استفاده بشه عالیه اصن عوارض خاصی نداره . پس اول کار باید تکنسین حرفه ای رو پیدا کنید توی شهر محل زندگیتون که با توبیوتی این مشکلم حل شده بهترین سالن ها و کلینیک های زیبایی رو توی تمام ایران پیدا کردیم  تا دیگه کسی از تکنیسین یا از سالن زیبایی که میره ناراضی نباشه.

از معمول ترین و رایج ترین عوارض میشه گفت عفونت چشم هست.حالا چجوری بفهمیم عفونت چشم داریم عفونت چشم همراه یه علائمی ظاهر میشه

اگه درد،سوزش و پلک و چشم ،تورم شدید،چشم های قرمز و خون آلود داشتید دوز از جون چشما عفونت کرده و باید بریم سمت درمان و دکتر که دردسرای خاص خودش رو داره.

این بیماری در اثر رعایت نکردن بهداشت توسط تکنیسین یا آماتور بودن تکنیسین در انتخاب اکستنشن بوجود میاد

از سهل انگاری هایی که تکنیسین ها ممکنه انجام بدن و نتایج بدی داشته باشه

استفاده از وسایل آلوده و غیر استریل
برخورد چسب اکستنشن با چشم
استفاده از چسب اکستنشن نامرغوب
آغشته کردن اکستنشن‌ها به مقدار بیش از اندازه چسب
استفاده از اکستنشن‌های بی‌کیفیت
به کار بردن اکستنشن‌های سنگین بر روی مژه‌های طبیعی

.

مراحل کاشت مژه

خب حالا که ظاهرا مشتاق شدین تا بدونید مراحل کاشت مژه چجوریه بریم باهم ببینیم.

پروسه از کوتاه کردن موهای پشت سر شما شروع میشه، موهای شما کوتاه میشه و آماده میشه برای برداشت. وقتی که موی کافی از پوست سرتون برداشتن، ناحیه مژه رو شست و شو میدن و بی حسش میکنن. بی حسی موضعی (لیدوکائین با اپی نفرین) برای محدود کردن درد تو ناحیه سر و مژه ها استفاده میشه. بعدش موهای جدید مژه یکی یکی گذاشته میشه. توصیه میکنیم برای این عمل لباس راحت بپوشید و یکی از اعضای خانواده (یا دوستتون) رو با خودتون ببرید. این روش بین 2 تا 4 ساعت طول میکشه.

 

مراحل اکستنشن مژه

خب حالا تو اکستنشن مژه شما دیگه نیازی به بی حس کننده و لیدوکائین و … ندارین. بعد از شست و شوی چشم در حالی که روی صندلی سالن زیبایی دراز کشیدین اکستنشن کارتون شروع میکنه به قرار دادن مژه ها . بر اساس نوع و مدلی که شما انتخاب کردین ممکنه به ازای هر تار مژه شما 1 ، 2 و حتی تعداد بیشتری مژه ی مصنوعی برای شما قرار داده بشه.

مراقب های بعد از اکستنشن مژه

اگر یسری موارد و بعد اکستنشن مژه رعایت کنید عمر مژه هایی که اکستنشن شده خیلی بیشتر میشه؛

تا دو روز حموم نرید.
هنگام شستشوی صورت گونه‌ها و پیشانی، پشت چشم، بینی رو با دستمال مرطوب یا پد‌های تمیز کننده آرایش بشورید.
از ریمل استفاده نکن عزیزدلم.
از فر مژه استفاده نکن.
هنگام شستشوی مو ها‌ی سر، سرو به عقب بشورید تا شامپو و آب روی مژ‌ها ریخته نشه.
اگه مژه‌ها خیس شدن بعدازاستحمام کردن با گوش پاک کن آروم آب و خیسی مژ‌ها رو بگیرید.
روزی یک بار با برس مژه هارو به آرومی مرتب کنید.
با اکستنشن بازی نکنید ممکنه مژه اصلی هم از ریشه جدا بشه.
موقع خواب روی شکم نخوابید.
از روغن‌های تقویتی مژه بعداز اکستنشن استفاده نکنید.
جایگزین کاشت و اکستنشن مژه

اکشتنشن مژه _توبیوتی

اگه به هر دلیل دوس ندارین که کاشت مژه یا اکستنشن مژه انجام بدید ولی بدتون هم نمیاد مژه هی جذاب  و پرپشتی داشته باشین میتونید از از داروی latisse استفاده کنید تا مژه هاتون پر پشت تر بشه و همچنین میتونید لیفت پلک انجام بدید و با انجام دادنش مژه هاتون بیشتر و جذاب تر دیده میشه ..😁

 

کاشت مژه برای چه کسانی مناسب نیست؟

به طور کلی کاشت مژه برای فقط برای افرادی که دچار ریزش مو هستند مشکل دارد و بقیه افراد میتوانند به راحتی کاشت مژه را انجام بدن؛دقت داشته باشید که بعد 24 ساعت بعد از کاشت مژه نباید به صورتتون آب بخوره تا بهترین نتیجه رو از کاشت مژه های زیبا  بگیرید.

کاشت مژه یا اکستنشن مژه؟ (بررسی تخصصی کارشناسان توبیوتی)

خب حالا میخواییم خیلی خلاصه و مفید ببینیم که کدوم روش برای شما مناسب تره، کاشت دائم یا اکستنشن موقت

اولین موردی که وجود داره بحث دائمی بودن یا موقت بودنه ، یعنی اینکه شما ترجیح میدین یک بار کاشت دائم انجام بدید و برای همیشه راحت باشید یا اینکه کاشت موقت داشته باشید که طول عمر مفیدش نهایتا 6 هفته س؟

مورد دوم بحث رسیدگی هست . تو کاشت دائمی شما حدودا دو سال درگیر ملاحظات و ریکاوری بعد کاشت هستید که البته بعدش یه عمر راحتین ( یه شب بخور نون و تره یه عمر بخور نون و کرهJ) . مراقبت های بعد از کاشت هم خیلی سخت و طاغت فرسا نیست ، مهم ترین نکته ای که باید رعایت کنید بهداشت مژه ها برای یکی دو ماه اول و البته کوتاهی مژه های تازه کاشت شده س . چون این مژه ها رو از پشت سر شما برداشتن طبیعتا تا یه مدت رشد میکنن و شما باید کوتاهشون کنید. اما تو اکستنشن موقت هم خیلی گل و بلبل نیست و شما بازهم نیاز به مراقبت های پس از کاشت دارید ولی خب نیازی به کوتاهی و … ندارید ولی باید اینو در نظر گرفت که بعد از هربار کاشت شما باید مراقبت و رسیدگی داشته باشید.

مورد سوم بحث تنوع طلبی هستش

تو کاشت دائم  یک بار و یک مدل میکارید و تمام. ولی تو کاشت موقت شما میتونید مدل های مختلف رو تو طول زمان امتحان کنید.

مورد چهارم : مراقب چشمت باش

تو کاشت دائم شما یه جراحی هرچند سطحی روی پلک هاتون دارید و اگر خدایی نکرده تو انتخاب پزشکتون دچار اشتباه بشید ممکنه یک عمر پشیمونی براتون بمونه. ولی تو کاشت موقت خب این مورد یکم ریسکش پایین تره.

 

کاشت مژه چیست؟

یک فرایند تخصصی و پزشکی است(شما بخوانید یک عمل زیبایی بی دردسر) که در آن موها از نواحی دیگر بدن شما (معمولا پشت سر) برداشته و به زیر پلک های مبارک چسبانده میشود که این عمل یک فرایند دائمی است که پس از عمل دردسر های خاص خود را نیز دارد.

آیا کاشت مژه دردناک است؟

خیر پزشکان و متخصصین کاشت مژه از بیحسی های موضعی استفاده میکنند و شما دردی را احساس نمیکنید.

آیا میتوان در دوران بارداری کاشت مژه انجام داد؟

در دوران بارداری توصیه میشود کاشت مژه انجام ندهید.

آیا میتوان در دوران عدت ماهانه میتوان کاشت مژه انجام داد؟

بهتر است 3 روز قبل و 3 روز بعد از دوران عادت ماهانه کاشت مژه انجام نشود.

نظرتون را بنویسید.

avatar
  اشتراک  
اشاره به موضوع